۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه



دوستان یکی‌ از بچه‌ها اومدن استرالیا، این خانواده ۳ نفرن، زن، شهر و یه پسر ۹ ساله. این خانواده بسیار معتقد هستن. خانوم خیلی‌ محجبه هست و یه سری چیزا براش مهمه. مثل این که همه چی‌ حلال باشه مثلنا برای پسرش پاستیل نمیخره چون ژلاتین حلال نیست. از اینجا کفش نمیخره چون چرمش از حیوان حلال نیست. دوستم من یه تخته بوست گاو کف خونش داره که این خانوم روش راه نمیره چون حلال نیست.
این نمونه از این تیپ خانواده‌ها یه محله به اسم یوبورن اینجا هست که محل مسلمون هست و شما حتا خانوم‌های رو اینجا می‌بینین که برقع دارن و آقایون با لباس محلی افغانستان و عرب‌ها رفت و آمد می‌کنن. البته از نژاد‌های دیگه هم در این محل زندگی‌ می‌کنن مثل آسیا یها. و وقتی‌ وارد این محل میشی‌ انگار وارد یکی‌ از محله‌های پایین شهر تهران شدی. مردا کنار خیابون یا رو نیمکت نشستن و چشم چرونی می‌کنن و حتا متلک میپرونن.
و این سوال همیشه برای من پیش میاد دلیل مهاجرت اینا به این کشور چی‌ه؟ آیا به دنبال آزادی بیشتر هستن؟ به دنبال حفظ حقوق فردین؟ به حقوق اجتماعی کشوری که وارد شدن چقدر احترام میذارن؟ با حکومت مرکزی کشور زادگاهشون مشکل دارن؟ مشکل اقتصادی داشتن؟؟؟؟؟؟؟؟
چند وقت پیش یه خانومی که برقعه داشت رو پلیس بخاطر خطای رانندگی‌ متوقف میکنه. آقای پلیس ازش می‌خواد که برقعه رو کنار بزنه تا پلیس بتونه هویت این خانوم رو تشخیص بده. که این خانوم شروع می‌کنه به داد و بیداد کردن، آقای پلیس از خانوم پلیس همکارش می‌خواد که هویت این خانوم رو با دیدن چهرش مشخص کنه. پلیس خانوم رو جریمه میکنه بد از چند وقت این خانوم مجرم از آقای پلیس شکایت میکنه و آقا رو میکشونه به دادگاه. و ادّعا میکنه که این آقا بهش دست زده و اصول مذهبی این خانوم رو بهش احترام نذاشته و برای این جریمه کرده که حجاب داشته. خلاصه آقای پلیس شانسه میاره و کل ماجرا فیلم برداری شده بوده توسط دوربین پلیس. و آقای پلیس تبرئه می‌شه.
حالا من موندم که اگه یه استرالیا بیاد یه کشور مثلمان مثل ایران آیا میتونه طبق فرهنگ خودش بدون حجاب بیاد تو خیابون؟ آیا شرط اولی‌ه مهاجرت به یه کشور احترام گذاشتن به قوانین و اصول و فرهنگ اون کشور نیست؟ من نمیگم که طرف مذهب رو بذاره کنار یا حجاب تداشته باشه. من میگم زیاده روی در یک سری مسائل، مشکلات بزگتری برای همه ایجاد میکنه.

هیچ نظری موجود نیست: