۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه



امروز من به مدرسهA  که نزدیکه خونمون بود زنگ زدم که با مدیرش وقت  بگیرم برای ثبت نام پسر دوستم. یه خانومی گوشی رو برداشت و من قضایا رو براش توضیح دادم و اون هم گفت که خود بچه باید باشه با اصل مدارک.گفتم که مساله اینجاست که ما وسط هفته کار می‌کنیم و اون موقع که اینا میان ما نمیتونیم باهاشون بیایم برای ثبت نام و این بچه هم از ۲ هفته بعد از اومدنش باید بره سر کلاس. گفت خوب بالاخره که چی‌ این بچه رو هر روز باید بیان برسونن و برگردونن پس باید بتونن خودشون بیان.
بعد از من پرسید که آیا منزل شما در محدوده مدرسه ما هست یا نه؟ گفتم که من تو وبسایت فلان که دولتی چک کردم مدرسه شما رو بهم داد.
خلاصه اسم خیابون رو بهش دادم و اون گفت که نه تو محدوده ما نیست باید اسمش رو بنویسین مدرسه B. خلاصه من تشکر کردم و یه جورایی هم عصبانی‌ شده بودم از مدل حرف زدنش و رفتم تو گوگل مپ چک کردم دیدم که مدرسه B خیلی‌ از مدرسه A به منزل ما دور تره. دوباره زنگ زدم که آره من گوگل مپ رو چک کردم و این جوریه به من میگه گوگل مپ رو باز کن و اینو بنویس، میگم مرسی‌ ولی‌ من بلدم با گوگل مپ کار کنم و دارم فاصله بین این۲ ت امدرسه رو با خونم مقایسه می‌کنم. میگه نه اینجوری حساب نمی‌شه که. میگم خوب چه جوری حساب می‌شه؟ پس منطق این که هر بچه تو منطقه نزدیک خونش مدرسه بره چی‌ه؟ مگه غیر از اینه که فاصله نزدیک باشه؟
بهش میگم که شما ایرانی‌ هستی‌؟ میگه بله و دوباره همون مزخرفت رو تحویل من داده. تشکر کردم و گفتم که خودم ته و توی کار رو در میارم.
زنگ زدم به مدرسه ب، یه خانوم اوسترلیی جواب داد خیلی‌ خیلی‌ مؤدب بود داستان رو براش تعریف کردم و اون گفت که نه مدرسه منطقه شما همون مدرسه ا هست. گفت که زنگ بزن به اون مدرسه و فقط با مدیر صحبت کن و اگه که دوست نداری که با اون خانوم دوباره صحبت کنی‌ من به جای تو زنگ میزنم و با مدیر صحبت می‌کنم!!!!!!! در ضمن اگه هم از دست اون خانوم ناراحت هستی‌ میتونی‌ زنگ بزنی‌ به دفتر شکایت .... که شماره آش رو هم بهم داد و شکایت کنی‌ !!!!!!
من واقعا حیرون موندم که چقدر تفاوت؟؟؟!!!!! این تفاوت در فرهنگ ماست. ما همیشه یاد گرفتیم که با متلک و گنده گوی حرف بزنیم، طلب کار باشیم از همه. و فکر می‌کنیم که اگه سنگ بندازیم جلوی پای مردم یعنی‌ خیلی‌ مقرراتی هستیم.
خانوم در مدرسه ا حتا تن حرف زدنش و آهنگ صداش بی‌ ادبانه بود. چون هیچ وقهت یاد نگرفته که رو خودش کنترل داشته باشه و به دیگران احترام بذاره. و از همون اول حالت حمله بخودش میگیره.
یعنی‌ تا به حال کسی‌ به این آدم نگفته که مواظب حرف زدنت باش؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! من مطمینم که استرالیایی ها نمی تونن این جور حرف زدن رو تحمل کنن.

هیچ نظری موجود نیست: