۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

بستنی سنتی آسان



یک روش خیلی‌ آسون درست کردن بستنی سنتّی:
این روش برای کسانی‌ که همیشه با کمبود وقت مواجه هستن یا جایی‌ زندگی‌ می‌کنن که امکان دسترسی‌ به مواد اولیه بستنی نیست، می‌باشد.
-۵۰۰ گرم بستنی وانیلی کم چربی‌
- ۱۰۰ گرم خامه
- ۴ قاشق غذا خوری گلاب (اگر جایی‌ زندگی‌ می‌کنین که گلاب در دسترس نیست میتونین از مغازه‌هایی‌ که مواد کیک میفروشن اسانس گلاب بگیرین در این صورت فقط ۱ قاشق غذا خوری از اسانس کافیست)
-زعفران دم کشیده ۴ قاشق مربا خوری
ته یک سینی کوچک یا یک ظرف لبه دار(یک ظرف به ابعاد ۲۰ در ۱۵ سنتیمتر کافیست) رو کاغذ الومینیوم میکشیم به طوری که ادامهٔ این کاغذ از لبه ظرف بیرون باشه سپس ۵۰ گرم خامه رو میریزیم روی کاغذ الومینیوم و میذاریم توی فریزر تا یخ ببنده. قطر خامه تقریبا باید ۴-۵ میلیمتر باشه.
۵۰ گرم خامه باقی‌ مانده رو با زعفران و گلاب مخلوط می‌کنیم و روی بستنی وانیلی میریزیم. بهتره که زیر ظرف بستنی از یه کاسه یخ استفاده کنیم تا بستنی همچنان یخ بمونه تا دیرتر آب بشه. بعد با هم زن یا یک قاشق این مواد رو با هم قاطی‌ می‌کنیم به طوری که کلّ بستنی رنگ زعفران رو بگیر یعنی‌ زرد بشه (کمرنگ یا پر رنگ شدن بستنی به مقدار زعفران بستگی داره شما به سلیقه خود میتونین کم یا زیادش کنین) بعد از این کار ظرف بستنی رو میذاریم توی فریزر تا خودش رو دوباره بگیره.
ظرف خامه رو بعد از یخ زدن خامه از فریزر در میاریم و ظرف رو بر میگردونیم روی یک تخته چوبی یا یک سینی بزرگتر، کاغذ المینوم که به خامه چسبیده از ظرف خارج می‌شه به شکلی‌ که کاغذ رو هست و خامه زیر. همانطور که قبلا گفتیم کاغذ الومینیوم از ظرف خامه میبایست بزرگتر میبود چون که حالا اضافه‌های کاغذ رو میگیریم کمی‌ بالا (سعی‌ می‌کنیم که کاغذ پاره نشه) و به سمت عقب میکشیم به این ترتیب خیلی‌ آسون کاغذ از خامه یخ زده جدا میشه.
سپس با یک چاقو خامه یخ زده رو به تیکه‌های کوچیک میبریم.
ظرف بستنی رو از فریزر در میاریم (باید خودش رو گرفته باشه) و با این خامه خرد شده مخلوط می‌کنیم اگر آب شد دوباره میذاریم که کمی‌ خودش رو بگیره وگرنه که می‌شه همان موقع خورده بشه (سرو بشه).


هیچ نظری موجود نیست: