۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

نرم کننده قوی deep conditioner



امروز من خودم یه نرم کنندهٔ موی باحال پیدا کردم و امتحان کردم خیلی‌ عالی‌ بود اگه دوست داشتین شما هم امتحان کنین. موهای من خیلی‌ خشک شده و به خصوص نوک مو خیلی‌ خیلی‌ خشکه. و با این نرم کننده کلی‌ موهام نرم شدن هووورراااااا
مواد تشکیل دهنده:
- ۳قاشق غذا خوری روغن زیتون
-۳ قاشق غذا خوری عسل
مواد رو با هم مخلوط می‌کنیم تقریبا عسل باید در روغن حل بشه. سپس یه حولهٔ قدیمی‌ رو روی شونه میندازیم یا یه بلوزی که به درد نمیخوره میپوشیم که کثیف نشه.
موها رو از فرق جلو تا پشت به ۲ دسته مساوی تقسیم می‌کنیم و با کلیپس از هم جدا می‌کنیم. از یک طرف سر شروع می‌کنیم با انگشت دسته باریکی مو رو از دسته اصلی‌ در میاریم و با انگشت یه مقدری از مخلوط عسل و روغن زیتون رو ابتدا به نوک مو و سپس به ریشه و در آخر به ساقه مو میمالیم. به جای انگشت میتونیم از برس رنگ مو هم استفاده کنیم، این روش رو ادامه میدیم تا تمام مو و سر آغشته به این مخلوط بشه بعد با یک کلیپس همهٔ مورو گرفته و به روی سر وصل می‌کنیم. یه کلاه حمام سر می‌کنیم یا اگه کلاه در دسترس نبود میتونیم یه کیسه نایلونی رو از یه طرف قیچی کنیم که بشهٔ مستطیل و به سر ببندیم. یه حوله کهنه رو کمی‌ نم دار می‌کنیم و میذاریم توی میکروو به مدت۱ دقیقه وقتی‌ که گرم شد روی کلاه (روی سر) میبندیم. این باعث می‌شه که جذب و در نتیجه عمل کرد نرم کننده بیشتر و سریعتر می‌شه. هر وقت که گرمای حوله از بین رفت این عمل گرم کردن رو تکرار کنید تا ۱۵ دقیقه سپس اجازه بدین که ۴۵ دقیقه هم بگذره (این بار بدون گرما) در مجموع باید ۱ ساعت بشه، سپس موها رو با یک شمپوی خیلی‌ ملایم میشوریم و بعدش یه کم نرم کنند معمولی‌ به موها می‌زنیم و آب میکشیم.

یک نکته رو باید در نظر داشت که تاثیر این مواد از مواد شیمیایی کمتر است و هیچ وقت با یک بار مصرف نتیجه ۱۰۰% نمیده بلکه باید برای چند بار در طی‌ ۱-۲ ماه این مواد طبیعی رو استفاده کرد.
  


هیچ نظری موجود نیست: